پاسخ مثبت ايلان ماسك به درخواست اوكراين: اينترنت ماهواره‌اي استارلينك فعال شد

۲ بازديد

با حمله روسيه به اوكراين، اينترنت اين كشور دچار اختلال شده و كاربران در اين كشور نمي‌توانند به درستي به فضاي آنلاين دسترسي پيدا كنند. همين موضوع باعث شد وزير تحول ديجيتال اوكراين از ايلان ماسك بخواهد كه اينترنت ماهواره‌اي استارلينك را در اين كشور فعال كند كه حالا ماسك به چنين درخواستي جواب مثبت داده و اينترنت استارلينك در اين كشور فعال شده است.

وزير تحول ديجيتال اوكراين چندين ساعت پيش در توييتي چنين درخواستي را از ماسك كرده بود:

فعالسازي اينترنت ماهواره‌اي استارلينك در اوكراين

ماسك در پاسخ به توييت وزير تحول ديجيتال اوكراين، «ميخائيلو فدوروف» از فعالسازي استارلينك در اين كشور خبر داده و گفته ترمينال‌هاي بيشتري را به اوكراين ارسال مي‌كند:

همانطور كه مي‌دانيد، براي دسترسي به اينترنت ماهواره‌اي استارلينك به تجهيزات ويژه‌اي يا همان ترمينال يا گيرنده نياز است. بنابراين ايلان ماسك علاوه بر اعلام فعالسازي سرويس اينترنت ماهواره‌اي اسپيس ايكس در اوكراين، از ارسال اين تجهيزات به كشور مورد حمله روسيه خبر داده است.

اينترنت در بخش‌هاي از اوكراين تقريبا از دسترس خارج شده و استارلينك مي‌تواند افراد ساكن در اين مناطق را دوباره به دنياي آنلاين متصل كند. در حقيقت استارلينك مي‌تواند اينترنت را در مناطق دورافتاده در اختيار كاربران قرار دهد، هرچند هزينه بالاتري نسبت به سرويس اينترنت عادي دارد.

حالا بايد منتظر ماند و ديد استارلينك چه برنامه‌هايي براي اوكراين دارد و ايلان ماسك از چه مسيري و تا چه زماني مي‌خواهد ترمينال‌هاي اينترنت ماهواره‌اي شركت اسپيس ايكس را روانه كشور جنگ‌زده اوكراين كند.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2022/02/27/musk-says-starlink-active-ukraine

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد